25 Temmuz 2012 Çarşamba

SÜNGER BOB KAYBOLMUŞ

Dünkü yazımda bahsetmiştim. Oynadığınız nişastayı atmayın daha yapacaklarımız var diye. Yabancı bir blogda gördüğüm bir resim sayesinde oynadığımız nişastaya biraz daha su ekleyerek muhallebiden biraz daha katı halde pişirdim.
Montessori metodunu bilen bilir,bilmeyenler de vakit kaybetmeden öğrenmeli bence.Bu konu ile ilgili bende henüz çok şey bilmesem de çok iyi bir öğrenci olduğumu söylemeliyim. Bu konu ile ilgili çok güzel paylaşımlarda bulunan bloglar var çünkü. Benim metaryallere ulaşmak gibi bir şansım yok ama öğrendiklerimi az da olsa uygulamaya çalışıyorum.

Bu çalışma da montesori eğitimindeki duyu havuzunu çağrıştırdı bana. Duyu havuzu hazırlarken bir konu üzerinde yoğunlaşıp çocuğun dokunarak,hissederek öğrenmesi sağlanıyor. En azından ben öyle yorumladım:)) Ben yaz tatilinde olduğumuz için bir konu belirlemedim. O yüzden evden bazı oyuncakları koyduğum kaba döktüm jölemizi. Sonrada bir gece buzdolabında bekleterek iyice donmasını sağladım. Ertesi gün çocuklara süngerbob kaybolmuş,bulabilir misiniz? diyerek verdim. Küçük oğlum elini soktu ve hiç hoşlanmadı:)) Iıııııyyy çok tuhaf diyerek gidip ellerini yıkadı. Büyük oğlumun ise çok hoşuna gitti. Uzun bir zaman oyalandı. Denemeye değer ne dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder